Viatge d'estudis de 6è d'Educació Primària a Catalunya

Dia 30 de maig de 2016

Dia 30 de maig partírem de Palma a les 7:45 hores en un vol d’Air Europa en direcció a Barcelona. Un cop arribats, anàrem de dret a la Sagrada Família per visitar aquesta espectacular construcció i conèixer aspectes de la vida d’en Gaudí.

En acabar, férem una aturada a Plaça Catalunya, on agafàrem forces menjant un poc per després visitar el barri gòtic. Començàrem fent una volta per la Catedral, baixàrem fins la Plaça Sant Jaume on es troben el Palau de la Generalitat i l’Ajuntament i després seguírem fins Santa Maria del Mar, construcció d’estil purament gòtic. La visita acabà al Moll de la Fusta i el monument a Cristòfol Colom passant per la Plaça Reial.

Sobre les 18:00 agafàrem el bus fins a Puigcerdà on sopàrem i descansàrem després d’un dia força llarg.

cat16_01   cat16_02

Dia 31 de maig de 2016

Ens hem llevat a les 6:30 del matí per dutxar-nos i anar a berenar. Avui tocava agafar autocar per visitar Ribes de Freser, una població típica del Pirineu Oriental Català situada al costat dels rius Freser i Rigard. Després de fer passejades pel poble i gaudir del paisatge hem tornat a l’autocar per anar al Santuari de la Vall de Núria. Hi hem arribat amb un tren cremallera que salva un desnivell d’uns mil metres en 12'5 km i després amb el telecabina hem pujat fins l’estació de muntanya.

Al vespre i després de sopar anirem a l’alberg la Bruna a fer una visita, esperem que divertida, i tornarem a Puigcerdà.

cat16_030

Dia 1 de juny de 2016

Ens hem aixecat prestet i el nostre primer destí d’aquest dia ha estat el Canal d’aigües braves de la Seu d’Urgell, allà hem realitzat l’activitat de Ràfting. Tot seguit ens hem dirigit a Puigcerdà per visitar-ne el seu llac i fer les compres pertinents.

Un cop haver dinat, ens hem desplaçat en autocar a Castellar de n’Hug, poble de la Comarca del Berguedà situat a 1390m, per a fer una passejada i visitar les fonts del Llobregat, un paratge natural d’una immensa bellesa.

Un cop a l’hotel, dutxa ràpida i sopar  per després anar a la discoteca i exhaurir les poques forces que ens quedaven.

cat16_06   cat16_05

Dia 2 de juny de 2016

A les 7 partíem amb el bus en direcció a Port Aventura. No cal dir que abans havíem berenat, preparat maletes... molt prest ens hem despert!. Un dia carregat d’emocions, sensacions, i molts de moments per compartir amb els companys.

Després direcció a l’aeroport per retornar cap a la nostra estimada illa.

En definitiva, una experiència inoblidable i la satisfacció d’haver aprofitat al màxim aquest 4 dies.

cat16_07   cat16_08

1r d'EP visita el Palma Aquarium

Dia 22 de febrer els alumnes de 1r de primària visitàrem el Palma Aquarium. Allà ens dividiren en tres grups. Els monitors ens ensenyaren i explicaren totes les classes de peixos, el seu hàbitat i les característiques de cada un.

aquarium01   aquarium02

Després del recorregut realitzàrem l’activitat “Els guardians de la mar” en la que rescatàvem una tortuga marina varada i ferida.

Dinàrem al parc i jugàrem al vaixell de la terrassa. Va ésser un dia molt divertit i sobretot molt didàctic.

Un dia per Raixa i sa Comuna de Bunyola

Dia 18 de febrer els alumnes i professors de 5è de primària ens endinsàrem en l’illa de Mallorca de principis del segle passat. Per això anàrem a visitar una de les grans possessions que hi tenim. Visitàrem Raixa, situada a la Serra de Tramuntana.

Allà ens separàrem en dos grups, de manera que mentre uns gaudien dels meravellosos jardins, els altres visitaven l’interior de la casa. Després a la inversa.

raixa03  raixa02  raixa01

Ens explicaren i contaren coses molt interessants: com feien la farina a partir del blat en un molí d’aigua, com els safareigs a partir de l’aigua que arribava de Pastoritx, al terme municipal de Valldemossa, regaven tota la finca.

També ens mostraren la casa de les pepes, on hi jugaven les nines, les escalinates custodiades amb lleons i presidides, a la part alta, pel déu Apol·lo, acompanyat de quatre musses. Els dos llorers que ho ha al costat recorden la història mitològica de n’Apol·lo i na Dafne.

La impressionant clastra amb la cisterna al centre i el lledoner que protegeix la casa dels llamps i tempestes.

En acabar la visita a Raixa  partírem cap a la Comuna de Bunyola, on veiérem el forn de calç i la casa del carboner. Dinàrem tranquil·lets i després de quatre jocs tornàrem cap a Son Ferriol.

Ens ho passàrem molt bé i aprenguérem moltíssimes coses!!!

Un dia per la Serra de Tramuntana

Avui, 23 de febrer, hem anat amb els alumnes de sisè de primària a fer una volta per la Serra de Tramuntana. Des de Son Ferriol hem partit cap a la Granja d’Esporles, on hem començat la nostra excursió seguint el camí des Correu.
El camí des Correu és la ruta reial que connecta Esporles amb Banyalbufar, i que fins el segle XIX constituïa la única via de comunicació dels banyalbufarins amb Esporles.

cami_correu_01  cami_correu_04  cami_correu_02

Després d’una intensa pujadeta, hem fet un meravellós passeig de 7 km i mig que ha acabat a la plaça de la Vila d’Esporles. Després de descansar una estoneta, hem partit a dinar a unes pistes, que amablement ens ha cedit l’ajuntament  de Banyalbufar, amb una vista espectacular sobre la Mediterrània. En acabar alguns han gaudit d’un partit de futbol, mentre altres prenien un poc el sol i feien una xerradeta. A les 16’00 ens ha vengut a cercar l’autocar que ens ha tornat a l’escola.

Els alumnes de 5è visitem AGAMA

Dimecres 24 de febrer els alumnes de 5è de primària agafàrem l’autobús de línea per dirigir-nos a la central lletera AGAMA.

En arribar-hi ens donaren la benvinguda i ens explicaren com funciona la central una vegada hi arriben els “camions-cisterna” amb la llet recollida a les finques d’arreu de Mallorca.

Ens contaren com s’elaboren els distints tipus de llet ja sigui sencera, semi-desnatada o desnatada, com es fan els iogurts, els diferents formatges o els riquíssims i únics laccaos!!!

agama01  agama03  agama02

Una vegada escoltades les explicacions férem un recorregut per la central i veiérem com funcionaven les línies d’envasat i etiquetat dels diversos productes làctics. Quantes coses es fan amb la llet abans de que arribi a casa!!!

Després de la volta ens convidaren a prendre un laccao i un dolç boníssim!!!

Abans de partir i agafar de nou el bus de línia ens obsequiaren amb una bossa plena de detalls de la centra!!! Fou una sortida ben profitosa!!!

Pàgina 1 de 7

Trets identificatius

Els Col·legis Diocesans, seguint una rica tradició, responen al compromís de l’Església en l’educació dels més joves, que sap que “l’esdevenidor de la humanitat es troba a les mans dels qui són capaços de transmetre, a les generacions futures, raons per viure i esperar”

[seguiu llegint]

Contacte

Sant Joan de la Creu, 58
07198 Son Ferriol - Palma de Mallorca
Tel: (+34) 971 426 001 - Fax: 971 429 082
info@csantantoniabat.com

Please publish modules in offcanvas position.